Fraser Island & Whales tour ! - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Iris Bakker - WaarBenJij.nu Fraser Island & Whales tour ! - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Iris Bakker - WaarBenJij.nu

Fraser Island & Whales tour !

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

10 Oktober 2014 | Australië, Rockhampton

5 en 6 Oktober zijn we op een geweldige Fraser Island tour geweest!! “s morgens vroeg om 5.30 uur de wekken zodat we om 6.30 uur klaar waren om opgehaald te worden door de bus. Na een uur gereden te hebben om alle andere mensen te halen kwamen we aan in de haven van Hervey Bay om met de ferry naar Fraser Island te gaan. Op de boot was het heerlijk met een mooi uitzicht en prachtig weer. Toen we op Fraser aankwamen stonden er allemaal bussen klaar met hele gote echt gigantische wielen. Op het eiland kun je alleen met een 4 wheel drive rijden vanwege het mullen zand. Onze groep bestond uit een aantal gezinnen en gelukkig een hoop backpackers waarvan veel uit Europa. Super leuke tijd hebben we met ze gehad en… onze eerste nederlandse backpacker ontmoet!. De ritjes in de bus waren erg leuk met het gevoel dat je in een achtbaan zit zo hard werden we heen en weer geslingerd. Onze tourguide hield erg van hard rijden maar daarnaast kon hij ook heel goed vertellen. Over het eiland dat ontdekt is door een engels man eind 1700 en de vele dingo’s die hier wonen (soort wilde honden die afstammen van de wolven). Verder kregen we wat tips over wat we moeten doen bij het zien van een slang (altijd handig hier in aussie haha).

Die dag zijn we begonnen met zwemmen in een helder blauw meertje, lake Mckanzie. Super mooi met aardig warm water. Hierna met ze alle weer in de bus gegaan om een lange wandeling door de rainforest te maken om daarna met de bus door te rijden naar de lunch. De wandeling door de rainforest was mijn favoriete gedeelte. Ook omdat ik dit niet had verwacht op een eiland waar de bodem uit alleen zand bestaat maar vooral door de prachtige hoge bomen, lianen, vele kleuren groen en de vele verschillende soorten bladeren. Daar heb ik het lekkerste water ooit gedronken wat komt uit een riviertje. Het water is 70 jaar lang gefilterd. Na de lunch hebben we gelopen naar Lake Boby. Dit zijn hoge duinen met rondom allemaal bomen. In het midden een mooi meertje waar we een gratis dokter Fish behandeling kregen. Verder hebben we de avond nog een drankje gedaan met de groep waarna ik de nacht heerlijk heb geslapen in een normaal bed :D!

De volgende ochtend om 6.30 uur ontbijt zodat we nog een heerlijke dag voor ons hadden. De dag zijn we begonnenn met het bekijken van een aangespoeld schip. Dit was het schip wat gebruikt is met de tweede wereldoorlog om manschap te vervoeren ( meer dan 60.000 man) vanuit Australie. Hierna is het schip gekaapt en aangespoeld voor Fraser. Het schip was denk ik nog voor een kwart zichtbaar, helemaal veroest en super groot. Daarna hebben we een wandeling gemaakt in indian heads waarbij we uitzicht hadden over de zee. Ook hier een aantal walvissen gespot. Daarna door naar de champagne pools. Dit waren 2 watertjes voor de zee. Omdat het eb was stond het water erg laag, ongeveer op knie hoogte. Niet echt kunnen zwemmen maar wel even lekker kunnen relaxe. We kwamen een meisje tegen die we ontmoet hebben in het hostel in Sydney. Super om elkaar weer even te spreken. Wat is het toch leuk dat je super snel een goede band krijgt met mensen omdat je zoveel met elkaar kunt delen. Na de lunch zijn we naar de pinnacles creek geweest. Dit waren rotsblokken die bestaan uit zand dat 1000 jaren is samen geperst. Mooi om even gezien te hebben. Als laatste naar de Ely creek. Dit was een hele gave rivier met een stroom versnelling waar we lekker konden zwemmen. Als afsluiter van deze geweldige tour nog een leuk ritje in de bus naar de ferry. Het was jammer om afscheid te nemen van de groep maar wat hebben we een leuke tijd gehad.

De volgende dag hebben we de whales tour gedaan op een luxe catamaran. 3 andere boten gingen ons voor zodat we wisten waar de walvissen zijn. We waren met een kleine groep van ongeveer 24 mensen. Wederom een tourguide die erg goed kon vertellen :D. We hebben heel veel walvissen kunnen spotten en ook wat kleintjes. De baby walvissen waren erg speels en sprongen voor onze boot uit het water en zwommen onder en om de boot heen. Echt super gaaf en wat zijn het toch enorm grote mooie beesten. Verder een paar dolfijnen gezien, een schildpad en een haai die op een vis aan het jagen was. Echt helemaal te gek!!!

Vandaag zitten we vlak bij Rockhampton. Tussen Hervey bay en Arlie beach is tot nu toe niet heel veel bijzonders. In Arlie beach gaan we een tour doen naar de whitsunday’s. Hier zijn hele mooie stranden en kun je snorkelen bij het rif. Ik ben benieuwd :D! Morgen gaan we grotten bekijken hier in de buurt en zaterdag een bezoekje brengen aan een krokodillen farm. Genoeg leuke dingen op het programma :D.

Liefs

• 10 Oktober 2014 - 11:30

Mimi En Wim De Vos:

Lieve Iris,
    Wat hebben we weer genoten van jouw verhaal, zo te lezen heb je al aardig wat kilometers
    afgelegd. Hier in Breda gaat alles nog naar wens. Met opa gaat het nog goed, heeft tot nu toe geen bijwerkingen van zijn nieuwe medicijnen. We hopen dat deze medicijnen goed aanslaan en dat de kanker wat afgeremd kan worden en dat de pijnen weg blijven. Wij gaan als we met de herfstvakantie nog een huisje kunnen huren op Texel met Astrid, Patrick, Niels, Maud een lang weekend daar naar toe, het weer is hier nog heerlijk. We hebben regelmatig contact met je ma en pa , die momenteel in Portugal zijn. We gaan je nog een fijne tijd toewensen en kijken weer uit naar je volgend reisverslag. Veel kusjes van ons oma en opa de Vos.

• 10 Oktober 2014 - 23:56

Nicole:

Goedemorgen Iris,
    Net zitten te genieten van je verhaal over Fraser eiland wat een veelzijdig eiland zo te lezen.
    Maar ook leuk om te lezen over de mensen die je daar ontmoet en meteen een leuk contact met ze hebt.
    Maar ook fijn om te leze dat het goed met opa Vos gaat!

veel plezier op de krokodillen farm en ik kijk alweer uit naar je volgende avontuur.

Liefs uit HHW,

Nicole en John

• 16 Oktober 2014 - 14:30

Laura:

Hi Iris,

Wat geniet ik toch van je verhalen! Zo leuk om te lezen hoe jij aan het genieten bent :D
    Ik herken jouw verhalen van de foto's van Sander, echt super leuk dat jullie een paar dezelfde dingen gezien hebben.

En ik denk dat jij ook een geweldige tourguide zou zijn, je verteld het echt heel leuk :D

Ik kijk uit naar je volgende verhaal <3

Heel veel liefs uit Stompetoren.

Liefs Laura

• 20 Oktober 2014 - 22:49

Margo:

HOi Iris, net al je verhalen gelezen, wat een fantastische verteller ben jij!! je zou er zo heen vliegen als je dat allemaal leest. En dat nog maar in een maandje .... zoveel avonturen is dat in een half jaar, dat past toch niet in 1 meisje??al die spannende beesten, dolfijnen, walvissen, kangaroos,dingo's en ja die slangen he daar, dat heb ik ook al eens van mijn neef gehoord, pas op hoor. Enne geniet nog lekker verder van dat prachtige land downunder, wij zijn in afwachting van de eerste herfststorm......kijken uit naar nog meer mooie verhalen!
    Liefs Kees en Margo (Miriam en Max, zitten hier ook aan tafel, hebben herfstvakantie..)