On the road! Perth -> Geraldton - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Iris Bakker - WaarBenJij.nu On the road! Perth -> Geraldton - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Iris Bakker - WaarBenJij.nu

On the road! Perth -> Geraldton

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

26 December 2014 | Australië, Geraldton

Zondag, de dag dat we gaan beginnen aan onze road trip! Eerst even boodschappen gedaan en de levensmiddelen als water, rijst, pasta, pastasaus, uien, wortels, tonijn en brood zijn weer ingeslagen. Vervolgens stapte we vol goede moed de auto in om naar ons eerste plekje te gaan. Helaas was de accu leeg. Dit is de eerste dag ook gebeurd omdat ik de lichten vergeten uit te zetten was... en blijkbaar was de accu nog niet goed opgeladen. Gelukkig hadden we net startkabels gekocht. Wij hebben de auto midden op de parkeerplaats geduwd en 2 hele aardige Fransen zagen ons staan en hielpen ons.

Vervolgens konden we op pad!!! Eerste dag hebben we geslapen op een gratis plekje langs de weg ter hoogte van Guilderon. Niet het meest mooie plekje maar wel gratis. We hebben deze nacht in de auto geslapen wat niet echt een succes was omdat het toch wel erg klein is.

Overdag hebben we de Pinnacles bekeken. Dit is een uitgesterkt woestijnachtig gebied met daarop allemaal rotsen die bestaan uit kalk. Erg mooi gezicht. Hierna hebben we een wandeling gemaakt in Lesueur park waarbij we op mooie uitzichtpunten kwamen. Op de weg erna toe hebben we meerdere kangoeroes gezien en een groep Emoes.

Die avond hebben we geslapen in lake Indoon. Dit is een plekje aan het meer. Het meer was alleen wat uitgedroogd en er zaten veel vliegen. Desondanks hadden we een mooi uitzicht en het was een gratis camping met een (warme) douche.

Inmiddels is het alweer dinsdag. Vandaag zijn we naar het plaatsje Dongara gereden om wat boodschappen te doen. Op de weg erna toe kwamen we bij toeval uit op een prachtig verlaten strandje met super wit zand en blauw water. Hier hebben we lekker een verfrissende duik genomen. Verder hebben we het overdag lekker rustig aan gedaan. We kwamen op tijd aan bij onze volgende slaapplek, Ellendale pool. Een prachtige rivier met daarachter een hele grote rots.

De volgende ochtend zijn we naar Geraldton gereden waar we nu ook nog zitten. Eerst even naar de info gereden om een leuke camping te zoeken en om wat ideeën op te doen voor kerst. Overdag was het zeer warm met 38 graden in de schaduw, daarom lekker een strandmiddagje gehouden.

Kerstavond hebben we geslapen in een basic cabine. Heerlijk met airco! Ons luxe diner bestond uit stokbrood, wijn en wraps. Mmm wat smaakte dat goed! Ook gisteren een uitgebreid ontbijt met afbakbroodjes, eieren en een chocolade broodje. Eerste kerstdag hebben we besteed aan het strand. We hebben een plek gevonden waar het iets minder waait en de zee wat rustiger is. Want waaien, dat doet het hier soms hard zeg. De nacht daarna en de aankomende nacht blijven we op deze camping staan maar dan in onze tent.

Mijn eerste indruk van de westkust is dat de omgeving en natuur heel anders is dan de oostkust. Veel onbewoonder en droger. Echt het 'typische' Australie met droog zand en lage begroeing. Omdat het hier nu zomer is, hebben we het erg warm. Het is hier over het algemeen in de schaduw vaak 35+ graden met daarbij veel vliegen die het fijn vinden om in je neus en mond te zitten. Vandaag hebben we een muskite tent gekocht wat hopelijk alle beesten buiten houdt. Morgen gaan we waarschijnlijk een surfles nemen waarna we door zullen rijden naar Shark bay. Ik zal wat foto's op facebook zetten.

Liefs

• 26 December 2014 - 13:34

Nicole:

Wat heerlijk om te lezen dat het zo lekker warm is bij jullie geniet ervan vooral als je weet dat het bij ons weer een kwakkelwinter is.
    Morgen 3e kerstdag verwachten ze sneeuw en in Groningen was het zelfs even een witte kerst!
    Wij zitten hier heerlijk te luisteren naar de top 2000 dat mis je wel down under.
    Maar dat kan je natuurlijk makkelijk een jaartje missen.
    Alles gaat lekker (op de accu Na) zo te lezen en kom je weer op prachtige plekjes ik hou je Facebook in de gaten voor foto's om het beeld bij je verhalen compleet te maken.
    Ik wens jullie alvast een prachtige jaarwisseling want jullie staan tenslotte eerder in het nieuwe jaar dan wij

Veel plezier en tot snel,

Liefs uit HHW, Nicole John en kids