Another life!, aangekomen in het dure Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Iris Bakker - WaarBenJij.nu Another life!, aangekomen in het dure Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Iris Bakker - WaarBenJij.nu

Another life!, aangekomen in het dure Perth

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

02 November 2014 | Australië, Perth

Afgelopen dinsdag nacht ben ik aangekomen in Perth. Tijdens de vlucht een meisje ontmoet die erg verdrietig was omdat ze afscheid moest nemen van haar vriend. Ze ging naar Perth om vanuit hier de volgende avond terug te vliegen naar huis (Frankrijk). Ze is haar reis bijna een jaar begonnen in Perth. We zijn samen met de taxi naar het hostel gegaan om daar heerlijk een paar uur te kunnen slapen. De volgende dag zou dat meisje me een rondleiding geven door de stad. Na 6 weken in een tent te hebben geslapen was dit hostel wel even een omschakelen. Om 1.30uur lag ik heerlijk onderin een stapelbed. Net toen ik me ogen dicht wilde doen begint het bed zo ontzettend te schudden dat het leek alsof het bed in elkaar ging storten. Kort daarna komt er een dikke meneer het trappetje afgelopen en in deze nacht was de angst dat het bed in zou storten groter dan mijn moeiheid. Eigenlijk moest ik ook wel erg lachen en besefte dat het 'echte' backpackers leven is begonnen. Leven in hostels en uit je tas, 0% privacy en elke dag nieuwe mensen ontmoeten. Ik geniet ervan!

Woensdag heeft het franse meisje mij de stad laten zien. Een ander meisje uit duitsland die net aangekomen was in Australie ging ook gezellig mee. Perth is een mooie maar ontzettend dure stad. Een goed hostel kost gemiddeld 27 dollar per nacht. Extra belangrijk om snel werk te vinden dus.
Vanaf donderdag begonnen met de zoektocht en verschillende sites zoals o.a. gumtree en indeed afgezocht naar een fulltime baan. Een aantal bedrijven gemaild (helaas staan er vaak geen telefoonnummers bij) en in de stad verschillende winkels ingelopen om mijn CV achter te laten. Helaas vrijdag nog geen reacties gehad dus besloten om maar gewoon te zoeken naar telefoonnummers. Ik denk dat deze dag ongeveer 10 bedrijven een telefoontje van mij hebben gehad van aardbeien plukken tot hout verzamelen en van schoonmaken tot babysitten. Hoe vaker er nee werd gezegd hoe meer zin ik eigenlijk had om verder te bellen. Uiteindelijk een leuke advertentie gezien als personal assistant/babysitter op een baby van 3 maanden, fulltime. Vandaag ben ik langs geweest voor een soort sollicitatie gesprek en ik kan dinsdag beginnen!!! Ik heb ontzettend veel zin om bij dit leuke gezin te werken.

Zaterdag ben ik langs geweest bij de nicht van mijn oma. Heel toevallig want ze bleek 500 meter van het hostel vandaan te wonen. Heel leuk om zo verre familie te kunnen ontmoeten. Het appartement was prachtig vol met antieke spullen uit verzameld uit verschillende landen. Ik heb zoveel antiek nog nooit bij elkaar gezien en keek mijn ogen uit. Gezellig gekletst en een geweldig lekkere uitgebreidde lunch gehad, mmmm.

De hele dag engels praten valt me erg mee en het is super leuk dat je ondanks dat je allemaal uit een ander land komt in het engels met elkaar kunt praten. Veel backpackers zijn in Perth om te werken, zoeken naar werk of als start van van hun reis. Iedereen wilt elkaar helpen en de sfeer is erg goed. Heel wat nieuws weer dit leven dan de geweldige afgelopen 6,5 weken. Maar alles hier in Australie heeft wat leuks.

Liefs!!!

  • 02 November 2014 - 09:46

    Marieke Plekker:

    Hoi iris,

    Wat een leuk verslag en tof dat je het naar je zin hebt.
    En leuk baby-sitter, je weet wel van aanpakken.
    Hoelang blijf je daar werken?
    Heel veel plezier en geniet ervan.

    gr Marieke

  • 02 November 2014 - 15:24

    Renske:

    Hii meis!
    Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen. Ik vind het fijn om te zien dat alles op rolletjes loopt. Goed dat je bent blijven doorbellen en nog beter dat je nu aan de slag kan gaan als P A (klinkt beter dan oppasser :P )

    Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal!


    Dikke knuf uit Stompetoren xxx

  • 02 November 2014 - 20:48

    Nicole:

    Hoi Iris,

    Geweldig nieuws dat je al werk hebt gevonden , niets is toeval je zal een lieve nanny zijn.
    Het is zo leuk om te lezen over alle mensen die jij toevallig op je pad tegenkomt maar allemaal ieder op zijn eigen manier een onderdeeltje maakt van jou avontuur!
    Ze hebben allemaal iets te melden wat waardevol voor je kan zijn , is het niet nu dan vast wel later eens.
    Geniet van deze unieke momenten .
    Liefs uit HHW

    Nicole en John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 10644

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 09 September 2015

Op avontuur in Australie

Landen bezocht: