On the road!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Bakker - WaarBenJij.nu On the road!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Bakker - WaarBenJij.nu

On the road!!!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

19 September 2014 | Australië, Sydney

Zo inmiddels alweer een paar dagen geleden sinds me laatste bericht en ik heb weer veel leuke dingen gedaan en gezien.

Afgelopen zaterdag ben ik met de hele groep naar de blue mountains geweest. 3 mooie wandeltochten gedaan wat echt geweldig was. Veel ravijnen gezien en echt hele mooie natuur. 'S avonds met ze alle lekker gegeten en daarna uit in Manly. Wat een gekkigheid daar, super avond gehad :-)!

Zondag was een relaxe dag. Met de ferry naar Sydney en de North head walk gedaan. Prachtig uitzichtpunt gezien en doorgelopen naar shelly beach waar we de hele middag heerlijk hebben gelegen in de zon. Ennn.. voor het eerst gezwommen! Daarna nog even met ze alle uit eten geweest.
Inmiddels hebben Erik en ik een auto op het oog, een stationwagen subaru liberty van backpackers die ook in het beach house in Collary zitten. Super leuke verhalen van die mensen gehoord over de westkust. Ze gaven aan dat zij dit veel mooier vonden dan de oostkust. Wat ben ik daar nog enthousiaster van worden!

Maandag om 6.00uur alweer ontbijt om naar het noorden van Sydney te rijden, ruim 3,5uur naar een surfstrand genaamd de Farm. Hier hebben we dan ook een hele dag surfles gehad. Gaaaaaaf was dat zeg! en ik heb toch 5 keer gestaan. Terug reis sliep iedereen in de bus haha. Tevens was dit de laatse dag van de introductie. We hebben met de hele groep nog 2 nachten bijgeboekt in het hostel om even bij te slapen en zodat iedereen zijn reis kon voorbereiden.

Maandag avond zijn we met de backpackers om tafel gegaan om te onderhandelen over de auto. Overdag was de auto gekeurd en (gelukkig) goed gekeurd :-)! Dinsdag een testrondje gereden en definitief de auto gekocht incl. kampeerspullen!!!!!!
Super leuk en nu kan mijn reis echt beginnen.

Dinsdag en woensdag overdag veel dingen geregeld voor de auto. Best veel werk en na 3 keer naar de RTM te zijn geweest konden we de auto eindelijk overschrijven en de Rego verlengen. We moesten naast de pink slib (keuring) ook een green slib (verzekering) hebben. Die moesten we dus nog afsluiten wat behoorlijk wat geld kosten. Even balen dus. Gelukkig waren we dit al snel vergeten omdat we na wat laatste boodschappen om 16.30uur Sydney uit reden en dus gingen beginnen aan de oostkust van australie.

Een ander meisje van de groep gaat gezellig 6 weken met ons mee reizen. We hebben die dag gereden tot naast Gosford (ongeveer 2 uur). Hier hebben we een mooi natuurpark genaamd Bouddi gevonden. We konden hier gratis staan. Er stond naast ons een andere kampeerder, Andy. Dit was ook de enigste kampeerder daar. Andy was net aan het koken en we konden heel luxe aanschuiven. Die nacht voor het eerst in de tent geslapen met Monique en brrr wat was het koud zeg. Om 5.30uur wordt het licht wat super fijn is want dan heb je de hele dag nog voor je. Wat bleek nou, op 20 meter was een super mooi strand waar helemaal niemand was. Hier lekker de hele dag gelegen om even bij te komen.
Om 14.30uur besloten om verder te tijden. Na ongeveer 2 uur kwamen we aan net boven New Castle. Weer in een prachtig national park genaamd Mayall. Lekker met ze alle gekookt en optijd naar bed gegaan want we waren super moe. Vannacht weer een hele koude nacht gehad maar de zon is hier super lekker dus je bent 'smorgens snel weer opgewarmd. Vanmorgen lekker op het strand gelegen waar we (zo gaaaaff!) onze eerste dolfijnen hebben gespot. Het waren er wel een stuk of 20 zo'n 50 meter uit de kust. Heel mooi gezicht. Verder heb ik voor het eerst gegild om een super grote spin en dingo's (wilde honden) en kangeroo's gezien.

Het links rijden is toch wel even wennen. Vooral omdat je nu aan de linkerkant van je auto veel ruimte hebt. Ook zit de knipperlicht aan de andere kant. Na een paar keer de ruitewisser aan te hebben gehad zit ik er lekker in. De wegen zijn hier heel mooi maar anders dan ik had verwacht. Het stuk(je) wat we nu gereden hebben was heel groen met veel bomen en heuvels. Erg mooi en leuk om te rijden. Je merkt nu wel al hoe hoger we komen hoe minder begroeid het is.

De introductie dagen vond ik erg leuk en gezellig maar toch ook heel vermoeiend. Veel gedaan en gezien met een vol programma. Extra leuk om nu lekker zelf op pad te zijn. Nu zitten we in de auto en ben benieuwd waar we vanavond terecht komen met hopelijk een douche :-)!

Zodra ik wat wifi heb zal ik wat foto's op fb zetten.

Dikke kus!!

• 19 September 2014 - 06:24

Marieke :

Geweldig!!

Wat een super verhaal weer! Ik kan het helemaal voor me zien.
    Geniet!!!

Xxx

• 19 September 2014 - 07:35

Nicole En John:

Wat fijn om te lezen dat je zo'n leuke introductie hebt gehad , zoveel leuke dingen gedaan en je bent er pas net. Gezellig dat jullie samen op pad zijn gegaan en ik geniet erg van je verhalen je schrijft het zo levendig op dat je er helemaal in op gaat toppie! ik zeg wel geniet ervan maar zo te lezen is dat niet nodig want dat doe je met volle teugen.Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag

groetjes en liefs uit HHW

• 20 September 2014 - 12:55

Renske:

Wauwie!

Met een glimlach lees ik jouw verhaal, wat is deze reis goed begonnen!
    Fijn te lezen dat je het heft heerlijk in handen hebt, en dus zelf beslist waar wanneer en hoe je naar toe gaat! Een beetje ruitenwisser op zijn tijd is ook best leuk :P

Gezellig dat jullie nu met z'n drieën on the road zijn, kun je lekker tegen elkaar aan kruipen 's nachts!
    Prachtige foto's ook op facebook, Super mooi dat uitzicht op de Blue Mountains!

Tot de volgende keer! xxx Renske

• 20 September 2014 - 19:35

Opa En Oma De Vos,:

Lieve Iris,
    Allereerst nog proficiat met mams haar verjaardag en wat had jij een leuke wens.
    Wij hebber er met z'n allen van genoten.
    Het was een gezellige dag en lekker druk, dat hoor er bij.
    Verder hebben wij echt genoten van je verslag.
    Schat wat heb je alles leuk vertelt, voor ons lijkt het net of we het mee beleven.
    Fijn dat je het zo met z'n drieën aan het trekken bent.
    Hopelijk maak je ook nog foto's zodat we die ook weleens kunnen zien.
    Lieve schat nog een hele fijne tijd en geniet met z'n allen.
    We kijken uit naar je volgend verslag.
    Veel liefs en kusjes van Oma en Opa de Vos.