Laatste week samen, eerste dagen alleen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Bakker - WaarBenJij.nu Laatste week samen, eerste dagen alleen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Bakker - WaarBenJij.nu

Laatste week samen, eerste dagen alleen in Sydney

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

07 Maart 2015 | Australië, Sydney

Bij aankomst in Yanlingup hebben we een surfboard gehuurd om even lekker 2 uurtjes te surfen. De golven hier waren wel wat anders dan in Denmark. Ze waren hoog en braken snel waardoor je soms hard op het water gesmeten werd. Ondanks dat ik vaak door de bekende 'wasmachine' gegaan ben was het erg leuk. Tijdens het surfen kwam er een helicopter laag overvliegen en bleef rondjes vlak boven ons vliegen. Even later verdween hij weer. Een local vertelde dat dit een helicopter is die haaien spot. Waarschijnlijk dachten ze iets gezien te hebben door de groep dolfijnen die eerder langs zwom. Zodra er een haai gespot is gaat er een alarm af. Dit was gelukkig niet het geval ;-)! We hebben geslapen op dezelfde camping als de nacht ervoor in het Leeuwin naturaliste national park.

We hebben veel onweer en regen in de nacht gehad. De bliksem en het gedonder waren erg indrukwekkend en toch ook wel spannend in onze tent onder de bomen. Na het inpakken van alle natte spullen zijn we naar Lake Cave geweest. Een bijzondere grot met stalactieten stalagmieten in de meest bijzondere vormen. Deze grot is één van de snelgroeiende ter wereld. Hierna zijn we naar Bunbury gereden waar we de auto een welverdiende wasbeurt hebben gegeven. Door alle dirt roads die we hebben gereden zit er namelijk overal rood/stoffig zand.
Die avond hebben we op de camping een aantal Arborists oftewel Boomchirurgen ontmoet. Erg leuk om hun verhalen over het werk te horen. En na het drinken van wat wijntjes.. zijn we heerlijk in slaap gevallen.

De volgende dag hebben we naast een wasje draaien en boodschappen doen weinig gedaan. Het was een warme dag, perfect om aan het zwembad te liggen!. Aan alles komt een laatste keer en vrijdag op zaterdag nacht was de laatste keer slapen in de tent. Ik zal het slapen in de natuur en onder de sterren gaan missen.

Ons laatste weekend aan de westkust zijn we bij locals geweest in Rockingham die we eerder ontmoet hebben in Pemberton. 2 super aardige en de meest gastvrije mensen die ik ooit heb ontmoet. We zijn de middag begonnen met Kajakken naar Seal island. Door de harde tegen wind was het erg zwaar maar naar een uur flink peddelen kwamen we aan (normaal gesproken ben je er in 20 minuten). Er lagen veel gigantische zeeleeuwen te slapen in de zon. Dit was een erg leuk gezicht. Toen ik foto's aan het maken was zag ik ongeveer 8 meter naast me iets bewegen. Ik dacht dat het een steen was maar het bleek toch een zeeleeuw te zijn. Wat was dat een hilarisch gezicht, al schrok ik ook een beetje. Tijdens het terug peddelen hadden we flinke golfen van de zijkant. We zijn 2 keer omgeslagen. Ik vond het best eng omdat we in diep water op zee waren en ik kon alleen denken aan haaien... haaien. Eenmaal terug in de kajak hadden we de smaak flink te pakken en met de wind in onze rug waren we binnen 10 minuten terug.
Die avond zijn we uit geweest met vrienden van Denisa en Collin in Perth. Het was een super leuke avond.

De volgende ochtend werden we rond het middag uur wakker. Collin en Roland zijn heel sportief gaan kajakken terwijl Denisa en ik lekker rustig aan hebben gedaan.
We vlogen die nacht om 1.00 uur naar Sydney dus het was hoog tijd om onze backpack in te pakken. Het was even passen en meten maar ook deze keer kon alles erin! Het was gek om de auto achter te laten op het vliegveld omdat het toch ons 'huis/thuis' is geweest voor de afgelopen 10 weken. Erik neemt de auto nu weer over.

Na 3,5 uur vliegen en 3 uur tijdsverschil kwamen we maandag om 7.30 uur aan in Sydney.
We zijn, na het droppen van onze zware tas in het hostel, doorgelopen naar de Harbor bridge, Opera house en Botanic gardens. Voor mij was dit de tweede keer maar het blijft prachtig om te zien. Het is gek en erg leuk om terug te zijn in de stad waar ik in September mijn reis ben begonnen.
Ook zijn we naar het museum of Contemperary Art geweest. Een populair museum met prachtige schilderije en poseleinen beeldhouwwerken.
Tegen de avond was ik erg moe van het vele lopen en natuurlijk het overslaan van de nacht dus zijn we optijd gaan slapen in ons hostel, 790 George street.

De volgende dag zijn we naar het bekende Bondi beach geweest. Ik keek thuis het programma bondi rescue weleens dus het was te gek om de lifeguards en camera's nu in het echt te zien.
In de middag hebben we onszelf getrakteerd op een heerlijke lunch, zalm met kaviaar. Hierna zijn we gaan wandelen vanaf Bondi beach naar Bronte beach. Een prachtige wandeling langs de kust en rotsen.

De volgende dag hebben we afgesproken om naar de Blue mountains te gaan met Nicole en Wendy (Nicole is een vriendin van de vriendin van de broer van Roland en Wendy is een vriendin van Nicole). Het was een erg gezellige dag waarbij we eerst een wandeling hebben gedaan naar de voet van een waterval. Prachtig om te zien en de natuur was veel groener dan de vorige keer toen ik er was. Hierna zijn we naar de bekende three sisters hebben geweest. Dit was een toeristische plek waar je moeite moest doen om een mooie foto te maken zonder andere mensen in beeld te hebben. Om de dag af te sluiten zijn we met een gondel naar de gorge gegaan. Hier hebben we een wandeling door de rainforest gedaan waarna we met de steilste trein ter wereld terug naar boven gingen. Het uitzicht was fenomenaal!

En dan is het alweer donderdag. Vanavond vliegt Roland terug naar NL. Het plan was om ons avontuur vandaag af te sluiten met een parachute sprong. Helaas was deze gecanceld omdat het te hard waaide. Om toch nog iets bijzonders te doen hebben we besloten om over de Harbor bridge te lopen. Dan bedoel ik niet gewoon over de weg lopen maar er is een tour waarbij je met trappetjes op de bovenkant van de harbor bridge kunt komen. Het was een super gave ervaring en we hadden een mooi uitzicht over het centrum. We hebben de dag afgesloten in een heerlijk restaurantje waarbij we de leukste dingen van onze reis nog eens benoemd hebben zoals het zien van de dolfijnen, het beklimmen van de bomen, surfen, het touren in de auto, slapen in de natuur en natuurlijk het hebben van geen verplichtingen. Hierna heb ik Roland afgezet op het vliegveld. Het was raar omdat we 10 weken lang 24/7 samen geweest.

Op vrijdag ochtend werd ik wakker na mijn eerste nacht alleen. Nouja alleen... Op een 8 persoonskamer. Gelukkig zijn alle meiden erg aardig op mijn kamer. Ik ben deze dag met een paar andere uit het hostel naar het strand geweest. Het was een heerlijke dag met als afsluiter een maaltijd bij een Thais restaurant.

De aankomende week zal ik me gaan vermaken in Syndey en mijn reis afsluiten hoe ik het ben begonnen :-)!

Liefs

  • 07 Maart 2015 - 09:08

    Marieke:

    " (Nicole is een vriendin van de vriendin van de broer van Roland en Wendy is een vriendin van Nicole)" hahaha jaa jaa.. nee duidelijk..
    Wat heb je toch een geweldige reis gemaakt he!? Nu nog even een weekje rustig alles afsluiten en dan weer terug naar dit mooie Nederland. De lente komt eraan!

    Tot volgende week! Xxx

  • 07 Maart 2015 - 14:14

    Nicole:

    Hoi Iris en nog een klein beetje Roland,

    O wat ga ik je geweldige verhalen over jullie droomreis missen!
    Al dat prachtigs wat jullie hebben gezien en hebben beleefd in zo'n korte tijd.
    Jullie zullen nog heel lang hierop kunnen teren.
    En ook zoveel aardige en interessante mensen ontmoet hierdoor en samen met al het
    moois wat jullie hebben gezien maakt deze reis tot een onvergetelijke ervaring die jullie maar mooi in jullie backpack hebben.
    Geniet nog van het laatste staartje en tot snel,

    Liefs,

    Nicole en John

  • 08 Maart 2015 - 15:06

    Esther:

    Hey Iris,

    Wat geniet je volop van alles wat je daar hebt ziet.
    Geniet nog ff voor het echt voorbij is.

    Gr Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 10650

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 09 September 2015

Op avontuur in Australie

Landen bezocht: