Wat een avonturen! Van Geraldton -> Coral bay - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Iris Bakker - WaarBenJij.nu Wat een avonturen! Van Geraldton -> Coral bay - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Iris Bakker - WaarBenJij.nu

Wat een avonturen! Van Geraldton -> Coral bay

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

03 Januari 2015 | Australië, Coral Bay

Afgelopen week hebben we ontzettende mooie dingen gezien en gedaan. Eigenlijk zoveel dat dit waarschijnlijk een eindeloos lange blog zal worden als ik alles tot in de details zal opschrijven. Dus ik zal het 'kort' houden.

In het plaatsje Geraldton waar we vorige week waren hebben we een grote muskite tent gekocht om af te rekenen van de vele vliegen die graag in je oren, neus en mond zitten. Met als hoogte (of eigenlijk diepte) punt, het inslikken van een vieze, zwarte vlieg tijdens het praten.. Jakkk!

Die dag zijn we door gereden naar het Kalbarri national park. In dit national park ligt een klein dorpje vlakbij een mooi strandje waar we heerlijk hebben gezwommen. Die nacht hebben we geslapen op een paardenranch en de volgende dag hebben we gepland om van 8.00 tot 10.00 uur te gaan paardrijden door het park. Ik kon uiteraard niet wachten!! Tijdens het ontmoeten van de groep was het overduidelijk dat alle meiden hun vriendjes hadden mee gesleurd die nog nooit op een paard hadden gezeten :-)! De rit duurde ruim 2 uur en we zijn in galop zandduinen op gereden, mooie uitzichtpunten gehad, over het strand geraced, kangoeroes gezien en door heel diep water gegaan met de paarden. Wat een gave ervaring!

Het was een zeer warme dag en wat we hebben geleerd wat je dan het beste kunt doen is op het strand liggen onder een parasol. Dat hebben we dan ook heerlijk gedaan tijdens het warmst van de dag.
Aan het eind van de middag hebben we in het Kalbarri national park een wandeling gedaan naar het bekende natures window. Wat een prachtig gebied is het daar! Het was redelijk laat geworden dus hierna snel naar onze slaapplek gereden, een rest area langs de weg. Hier in de wc een bizar grote zwarte spin gezien!!!
De volgende dag hebben we 10 L water van locals gehad. Heel erg aardig vooral omdat Roland de avond daarvoor zijn eerste vuurtje had gestoken in Australie terwijl dat absoluut niet mag vanwege de droogte. Gelukkig was het vuur snel weer uit.

We zijn doorgereden naar Shark bay (Denham). Onderweg kwamen we Shell beach tegen, wat zijn naam eer aan doet vanwege de vele witte schelpjes met super blauw water. Echt prachtig! In het water zijn we nog grote zwart/bruine kwallen tegen gekomen. Achteraf blijken ze gelukkig niet giftig te zijn.
We hebben die nacht in het plaatsje Denham geslapen.
In een boekje hebben we gelezen dat je in Monkey mia dolfijnen van heel dichtbij kunt zien. Ondanks dat ik dit aan de ooskust in Tin can bay heb gezien wilde ik het niet missen.
De volgende dag in alle vroegte in de auto om de dolfijnen te kunnen zien rond 7.45 uur. Wegens de schoolvakanties was het super druk maar evengoed leuk om te zien.

Van een andere backpacker kregen we de tip om naar Eagle bluff te gaan. Dit ligt vlak onder Denham. Eagle bluff is een uitkijkpunt waar je vaak wildlife in de zee kunt zien. Op het standaard uitkijkpunt konden we niks zien. Toen we besloten om even aan de andere kant een kijkje te nemen hebben we een kleine haai gezien die door een grote school vissen zwom.
Hierna zijn we naar het Ocean park acuarium geweest. Hier hebben we veel verschillende vissen zeeslangen, schildpadden en een paar haaien gezien.
We wilde die nacht graag slapen in het Francios national park, dit ligt boven Denham. Helaas bleek bij aankomst dit alleen voor hoge auto's met 4 wheel drive te zijn. Onze auto liep al bijna vast toen we bij het punt kwamen om wat lucht uit onze banden te halen.
Dus omgedraaid en overnacht op een prachtig uitkijkpunt waar je gratis mocht overnachten. Het waaide alleen behoorlijk hard dus we hebben onze muskite tent extra stevig vast gezet in de hoop (wat normaal gesproken ook gebeurd) de wind wat gaat liggen na zondsondergang. Helaas werd de wind alleen maar sterker dus toch besloten om de kleine tent op te zetten. Haha en dat is een opgave als je met ze 2en bent en een muskite tent hebt waar alle poten van knakte en tegelijker tijd het kleine tentje moet opzetten om daar alle spullen van de grote tent in te kunnen doen. Ik ging bijna de lucht in met het kleine tentje, hihi. Maar wat was het een mooie plek met een geweldig uitzicht.

En dan is alweer woensdag, oudjaar.
Gezien we met oud en nieuw toch wel wilde feesten zijn we naar een redelijk groot plaatsje gereden Carnavon, 3,5 uur rijden vanaf de plek waar we zaten. Hier hebben we een erg leuke camping gevonden wat vlakbij een 'pirate party' lag. Deze info kregen we van het bord bij de camping. Super leuk!
Die avond werdt er een bbq gegeven op de camping en om 23.00 uur gingen we naar de 'pirate party'. En toen zij onze navigatie dat we gearriveerd waren bij de bestemming. Hmmm.. We zagen een soort schuurtje met 4 auto's. Nadat we bijna waren doorgelopen besloten we toch maar even te kijken en ja hoor! de 'pirate party' was er toch. Het was alleen super rustig met ongeveer 16 mensen. Wat wel heel toevallig is dat we nog 2
'verdwaalde' nederlanders zijn tegen gekomen. Toch een hele leuke avond gehad en knallend met een fles champagne 2015 in gegaan!!

De volgende dag hebben we niks gedaan en lekker op de camping gebleven. Rond lunch tijd kwam er een local naar ons toe met de vraag of we krab willen eten als lunch. Enthousiast vertelde de local dat de krab nog leeft en het dus niet verser kan. We mochten ook wel even nu komen kijken om foto's te maken van de grote krab. En groot.. dat was hij! Maarrrr toen moest de krab nog dood gemaakt worden en alleen gaat dat wat lastig. Roland nam die taak opzich en 20 minuten later kwam de local aan met 2 gigantische krabben die we mochten opeten.
Het smaakte heerlijk!

Gisteren hebben we snorkels gekocht en zijn we naar de Blowholes geweest. Dit zijn gaten waar water uit wordt gespoten. Wat een kracht zeg!
Hierna konden we de snorkels meteen uitproberen bij een strandje verderop. Hier hebben we super mooi koraal gezien wat dichtbij de kust lag. Het koraal was er in allerlei kleuren en veel verschillende vissen gezien. Echt ontzettend mooi.

Vanmorgen zijn we van onze rest area, waar we hebben overnacht, doorgereden naar Coral bay. Hier hebben we lekker op het strand gelegen en nogmaals gesnorkeld en prachtig koraal gezien.

Hier aan de westkust is veel wildlife te zien. Tijden het autorijden kom je zeer regelmatig geiten tegen en zo af en toe emoes, koeien of kangoeroes.

Ik zal een paar foto's op facebook zetten zodra ik wifi heb :-)!

Liefs

• 03 Januari 2015 - 21:16

Nicole:

Hoi Iris en Roland,

Als eerste nogmaals de beste wensen voor 2015

Voor mij is je lange blog echt geen straf het kan mij niet lang genoeg zijn.
    Het lijkt wel een honeymoon zo betoverend is het wat jullie allemaal doen.
    Al die beesten in het wild zien is echt geweldig.
    Jullie hebben ook een gigantisch tempo als ik lees wat jullie in 1 week doen en waarschijnlijk zullen jullie nooit meer zo'n jaarwisseling meemaken over de overstap naar 2015!
    Groetjes uit HHW en op naar de volgende "lange"blog.

Nicole en John

• 04 Januari 2015 - 15:44

Annie:

Hallo Iris, Weer een uitgebreid verslag van je gelezen.Zo veel activiteiten in een week.
    Gelukkig hebben jullie een goede tent om weer nieuwe energie op te doen.
    Vanmiddag je ouders uitgezwaaid. We kijken weer uit naar je volgende brief.
    de groetjes aan jullie beiden van ons Opa en Oma

• 10 Januari 2015 - 11:45

Nicole:

Door jullie gave blogs doe ik veel leuke dingen/ideen op voor mijn trip.
    Super leuk om te lezen. Geniet maar lekker daar.
    zou leuk zijn als we elkaar tegen komen in Februari;-)