Plannen zijn er om te wijzigen hier in Ozzie <3 - Reisverslag uit Townsville, Australië van Iris Bakker - WaarBenJij.nu Plannen zijn er om te wijzigen hier in Ozzie <3 - Reisverslag uit Townsville, Australië van Iris Bakker - WaarBenJij.nu

Plannen zijn er om te wijzigen hier in Ozzie <3

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

26 Oktober 2014 | Australië, Townsville

Inmiddels alweer ruim 6 weken in Australie en wat vliegt de tijd!

Vorige week zondag op maandag hebben we de whitsunday tour gedaan. Het was (zoals alles hier) geweldig :-)! Het weer was iets minder, harde wind en wat regen. Daardoor konden we wel super goed zeilen op onze prachtige boot. Onderin allemaal kabines waar we met de hele groep (22 mensen) konden slapen. De eerste dag gezeild naar een mooie plek waar we konden snorkelen in een stuk van het Great Barrier Reef. Het koraal was erg mooi. Veel kleuren als zalmroze, grijs en geel. Op bepaalde stukken ook super veel fel gekleurde vissen.
Dan is de dag zomaar voorbij en moet je in je kajuit klimmen.. en dat is moeilijk, haha. Het is zo smal dat je er alleen liggend in kunt!

De volgende dag hebben we het populaire Witheaven beach bekeken. En het is net zo mooi als de verhalen en foto's op internet. Super wit zand en blauw water. Deze dag hebben we nog een wandeling gemaakt en nog een keer gesnorkeld waarna het alweer tijd was om terug naar de haven in Arlie Beach te gaan.

Volgende dag zijn we doorgereden richting Townsville. Onderweg hebben we afgesproken met bekende vanuit de eerste week in Sydney. Zij doen de ooskust naar beneden. Super leuk om elkaar te spreken en ervaringen te kunnen delen.

Inmiddels ben ik sinds woensdag in Townsville. Hier hebben we alle nachten op gratis campings in de buurt kunnen staan. Helaas is er een grote barst in onze vooruit gekomen door een vrachtwagen die mega hard reed. Kosten wat geld maar service was echt super.
Verder hier in de buurt nog een hoge berg op gewandeld/geklommen waardoor je mooi uitzicht had over de stad en Magnetic Island. Enn.. Ik heb mijn eerste gigantisch grote zwarte slang gezien. Hij lag heerlijk te zonnen op het asfalt en wij zaten gelukkig veilig in de auto.

Zaterdag hebben we ons lieve reisgenootje Monique afgezet op het vliegveld. Ze vliegt terug naar Sydney om daar in de buurt te werken. Raar om zomaar afscheid te nemen van iemand waar je 6 weken lang 24/7 mee hebt samen geleefd. Top tijd gehad!

Ik ga as dinsdag vliegen naar Perth om daar (hopelijk) snel werk te vinden zodat ik 5 weken kan werken. Weer een hele nieuwe uitdaging om nu echt alleen op pad te gaan maar ik heb er echt ontzettend veel zin in. Erik gaat eerst naar Cairns en komt dan later met de auto naar Perth.

Het is nu dan echt defintief!!! Roland komt 19 december naar Australie voor 3 maanden!!! :D! We gaan samen de westkust afreizen en via alice springs weer terug naar Perth om daar de auto te droppen. Ik kan niet wachten!!!

Liefs

• 26 Oktober 2014 - 14:29

Ben En Yolanda:

Lieve Iris,
    Met plezier lezen we je verslagen en we zijn super blij voor Roland dat hij 3 maanden naar je toe gaat komen om samen fantastische avonturen te beleven! Succes met vinden van werk. Ben en Yolanda

• 26 Oktober 2014 - 18:07

Els Buwalda :

Hoi Iris heel leuk om te lezen dat je zo geniet en dat het zo goed gaat! Een KANJER ben je ! Lieve groetjes

• 26 Oktober 2014 - 20:01

Nicole:

Eerst je geweldige verhaal en als kers op de taart het mooie nieuws dat je liefje samen met jou 3 maanden gaat reizen als dat geen liefde is!
    Ik hoop dat je snel werk kan vinden en weer een prachtige ervaring tegemoet gaat.
    Hou ons op de hoogte,

Liefs uit HHW

John en NIcole

• 27 Oktober 2014 - 13:57

Sara:

Wat weer een geweldig verslag met nog beter nieuws aan het einde! !!! Ik ben zoo blij voor je, deze reis is al heel bijzonder maar wordt alleen maar mooier. Geniet er lekker van en heel veel succes met werk zoeken maar gaat je zeker lukken. Veel liefs Sara

• 27 Oktober 2014 - 19:32

Fam.Bakker Texel:

Hallo Iris.Omdat je zulke mooie verhalen schrijft en we al veel foto,s hebben gezien weten we
    dat je een prachtige reis maakt in Australie. We kijken uit naar het volgende verslag.
    Groetjes van Opa en Oma van Texel

• 28 Oktober 2014 - 20:27

Wouter:

Wel lief zijn op mijn kleine broertje hè :D