Donderdag 11/9 aangekomen in sydney!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Bakker - WaarBenJij.nu Donderdag 11/9 aangekomen in sydney!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Bakker - WaarBenJij.nu

Donderdag 11/9 aangekomen in sydney!!!!

Blijf op de hoogte en volg Iris

13 September 2014 | Australië, Sydney

Hoi lieve mensen,

Hoog tijd voor het eerste bericht uit het geweldige Sydney waar we donderdag 11 september om 10.15 uur zijn aangekomen. Het tijdsverschil hier is ongeveer 8 uur (later) met nederland.

Dinsdag 9 september moesten we om 11.00 uur verzamelen in vertrekhal 3 ter hoogte van balie 22/23 op schiphol. Eenmaal aangekomen druppelde langzaam de andere backpackers van de groep binnen wat je duidelijk kon zien aan de grote tassen en alle familie en vrienden die mee zijn. We konden ons even voorstellen aan elkaar en kregen een korte introductie. Onze groep bestaat uit 13 mensen en kan inmiddels zeggen dat we hecht zijn geworden met ze allen. Echt een fijne en gezellige groep.

Na het inchecken konden we nog even rustig wat drinken waarna we om 13.00 uur het definitieve afscheid moesten nemen. Dat was wel even lastig zeg.. maar eenmaal door de douane waren we met ze allen al snel blij omdat het grote avontuur eindelijk gaat beginnen.

De eerste vlucht naar bangkok duurde 11 uur en 40 min. We zaten als groep gezellig bij elkaar en hebben elkaar al aardig goed leren kennen. Mmm en wat smaakte het vliegtuig eten (rijst met vis) toch goed :-)! Aangekomen in bangkok rond 7.00 uur konden we direct doorlopen naar de volgende gate waar we snel weer het vliegtuig in konden.
Na een vlucht van nog maar kleine 4 uur kwamen we rond 13.00 (lokale tijd) aan in Tapei (Taiwan). Het busje om ons naar het hotel te brengen stond al klaar, top organisatie!!!!.
Leuk om een aziatisch land te zien. Wat echt opviel was toch wel de vieze geur in de stad, vele mondkapjes en mega veel scooters.

In het hotel aangekomen even lekker een uurje slapen (wat in het vliegtuig niet echt lukte) en een heerlijk douche. Daarna met ze alle tapei even in en wat gegeten. Om 20.30 uur werden we weer met het busje opgehaald om naar het vliegveld te gaan waar ons vliegtuig om 23.00 uur vertrok naar SYDNEY!!! Het viegtuig zat lang niet vol dus vele van ons hadden 2 stoelen. Ik heb heerlijk een paar uur kunnen slapen. En jaaaa na ongeveer 10,5 uur kwamen we aan in Sydney met prachtig weer!

Van het vliegveld door naar de harbor bridge en opera house en de eerste foto's genomen. Die dag hebben we nog wat info gekregen in het hostel van australie backpackers in Collaroy, NSW waar we t/m maandag slapen. Met alle 6 meiden gezellig op 1 kamer. Daarna onze eerste bbq gehad en kangeroo gegeten. Ik vond het een beetje lijken op biefstuk en... een beetje lekker.

Gister (vrijdag) om 6.45 uur ontbijt. Het was genieten om weer even brood te eten. Vandaag was de regeldag. O.a simkaart geregeld en even naar medicare en de bank. Tof om door sydney te lopen en het opera hous van dichtbij te hebben gezien. Eigenlijk heb ik nu al zoveel mooie dingen gezien wat veel te veel is om allemaal op te schrijven. Wat opvalt is dat de straten zo schoon zijn en de mensen zo relaxt, beleefd, enthousiast en geintreseerd. Van andere backpackers gehoord dat dit buiten de grote stad alleen nog maar meer word. Ik kan niet wachen!! Plan is nu om met Erik een auto te kopen en met wat meerijders ergens volgende week te gaan beginnen met de oostkust. Al veel verhalen van backpackers gehoord die ook in het hostel zitten en ik word steeds enthousoaster. Het is wel duidelijk dat met de auto echt DE manier is om te reizen vanwege het ultime gevoel van vrijheid.

Nu ik dit schrijf zit ik in de bus opweg naar de blue mountains. Leuke verhalen gehoord dus ik ben benieuwd!!!

Liefs

• 13 September 2014 - 08:51

Marieke :

Wauw Iris wat een avontuur, nu al!! En dan is het nog maar net begonnen allemaal! Je geniet zo te horen van elke moment. Super leuk om je met deze leuke en vrolijke verhalen te volgen!
    Ik kijk uit naar je volgende avontuur!

Heel veel plezier.

Xxx Marieke

• 13 September 2014 - 10:48

Oma En Opa De Vos:

Lieve Iris,
    We hebben je reis verslag gelezen en wat fijn dat jullie zo'n goede band onder me kaar hebben. We hoorde van ma vanochtend dat je geskypd had gisteravond onze tijd.
    Leuk hoor zo blijven wij ook met alles op de hoogte. Van hieruit veel plezier en nog een gezellige tijd.
    Hier gaat alles goed en kijken uit naar het volgende verslag. Veel liefs en kusjes van Oma en Opa.

• 13 September 2014 - 12:33

Laura:

Klinkt goed Iris! xx

• 13 September 2014 - 12:33

Laura:

Klinkt goed Iris! xx

• 13 September 2014 - 13:50

Jefta:

veilig aangekomen, goed om te horen. Veel plezier!

• 13 September 2014 - 16:05

Renske:

Lieve reiziger,

Wat een prachtig eerste echte verhaal vanuit Australië. Het is fijn om te horen dat alles goed is gegaan en dat de reis op rolletjes liep!
    Het klinkt nu al helemaal gezellig met die meiden, leuk! Alleen één puntje van kritiek: het is 'tof' om door Sydney te lopen?!?! Het is fucking vet op daar te lopen! ;) (Sorry, opa en oma de Vos, voor mijn taalgebruik)
    Hihi, en hoe waren de blauwe bergen?

Enjoy xxx

• 13 September 2014 - 21:03

Jessica:

Wat heerlijk dat je het zo fijn hebt schat!!! Is al het regelwerk gelukt? En valt het mee om altijd Engels te praten? Dikke kus van mij en de groetjes van mn ouders en Tiemen. Xxxx