Einde van het prachtige/onvergetelijke avontuur - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Iris Bakker - WaarBenJij.nu Einde van het prachtige/onvergetelijke avontuur - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Iris Bakker - WaarBenJij.nu

Einde van het prachtige/onvergetelijke avontuur

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

17 Maart 2015 | Nederland, Haarlem

Gisteren om 9.15 uur ben ik aangekomen na een lange reis in Nederland. Het was een heerlijk warm welkom door mijn familie en vrienden.

Tijdens mijn laatste week in Sydney heb ik me goed gemaakt. Het was wel even wennen om 'alleen' te zijn maar al snel had ik een groep mensen ontmoet waar ik veel mee opgetrokken ben. We kwamen allemaal uit verschillende landen zoals Duitsland, Ierland, Taiwan, Amerika. Het hostel waar ik in verbleef was erg leuk en het gaf een huiselijk gevoel.

Op zaterdag zijn we met een grote groep uit het hostel naar de Gaypride geweest. Het was een groot evenement waarbij de wegen in de stad al in de ochtend afgesloten waren. Door de gigantisch hoeveelheid mensen hebben we van de optocht weinig meegekregen. Toch was het een gezellige avond.

De volgende dag ben ik naar Bondi beach geweest met een meisje uit Duitsland dat hier studeert. Ze waren fanatiek aan het filmen voor de uitzendig Bondi rescue. Het was een heerlijke relaxte dag die we heben afgesloten in een visrestaurant.

Na een prima nacht op de 8 persoonskamer ben ik de volgende dag naar de Gallery geweest bij de de Botanic gardens. Hier heb ik veel kunst van de aboriginals gezien, wat blijf ik dit toch heel indrukwekkend vinden. Vervolgens ben ik door de prachtige Botanic gardens gelopen naar een mooi en nieuw gebouwde kerk. Een aantal kinderen waar hier aan het reperteren voor iets. Het was heel schattig om te zien.

Een paar minuten van mijn hostel ligt China town. Hier kun je ontzettend lekker eten waarbij Sushi er wel echt bovenuit steekt. Mmm, ik heb me goed vermaakt!
In de avond zijn we met een paar mensen uit het hostel naar de universiteit Architectuur gegaan. 2 mensen uit het hostel studeren hier. Er waren die avond goedkope drankjes en we gingen een grappig spel doen. We moesten in groepjes van 3 een 'thinking head' ontwerpen van kranten. Hierna moest je een korte presentatie geven met de betekenis ervan. We hadden alle 3 weinig inspiratie die avond maar omdat we goed konden kletsen tijdens de presentatie was het geheel erg grappig.

Ik merkte dat ik Sydney en de drukte na een paar dagen wel gezien had dus heb ik nog een aantal dagen heerlijk besteedt op Bondi beach. Op internet zag ik dat er overal meditatielessen gegeven worden door de stad. Dit kon ik niet laten schieten dus ik had er één gevolgd vlakbij het hostel. Ik vond het erg opvallend dat er veel zakenmannen tijdens deze les aanwezig waren (waarschijnlijk in hun lunch pauze). Ik had dat totaal niet verwacht, al is het heel begrijpelijk want het is heerlijk om even te kunnen 'ontvluchten' uit de drukte van de stad.

Tijdens mijn laatste avond zijn we met ze 5en de Escape room gaan doen. Hierbij werden we opgesloten in een kamer, achter tralies. Door opdrachten te doen was het de bedoeling dat je binnen 60 min uit de kamer komt. Er is nog nooit een groep geweest die dit zonder tip heeft gehaald en ook wij hadden er een paar nodig. Uiteindelijk waren we binnen 1,5 uur de kamer uit. Hierna zijn we naar een bar geweest wat bovenop een gebouw ligt met een prachtig uitzicht over het Opera house. Het was een super geslaagde laatste avond.

Na een korte nacht was het alweer zaterdag. De dag dat mijn reis richting Nederland gaat beginnen. Na het inpakken van mijn tas had ik nog ruim de tijd om even te relaxen voordat ik de trein zou pakken. Het afscheid nemen van de mensen in het hostel was jammer. Binnen een week hebben we echt een goede band opgebouwt en we hebben al plannen gemaakt om een reuni te organiseren zodra iedereen thuis is.

Eenmaal in het vliegtuig besefde ik dat mijn reis echt voorbij is.
Ik heb in Australie alles gedaan wat ik wilde doen en wat voelt het goed om weer terug te zijn in Nederland. Ik heb ontzettend veel zin in de nieuwe dingen die nu gaan komen.

Iedereen bedankt voor het lezen van mijn blog. Het was leuk om te merken dat zoveel mensen geintreseerd waren in mijn/onze avonturen.

Veel liefs

• 17 Maart 2015 - 20:33

Nicole:

Hoi Iris, welkom thuis!

Zelfs je laatste reisverslag is een genot om te lezen.

Jammer dat je reis achter de rug is maar goed om te lezen dat je alweer verheugd op
    de nieuwe avonturen die zich aandienen.

Hopelijk tot snel zodat je misschien nog iets kan vertellen wat ik niet heb gelezen.

Liefs uit HHW,

Nicole en John

• 17 Maart 2015 - 21:07

Nicole:

Wat heb je een leuke week gehad zeg!!
    Wij zijn nu in nieuw zeeland waar het een stuk kouder is brrr

heel veel plezier weer thuis.